Tennis

Tennis is (na voetbal) nog steeds de populairste sport in Nederland! Ondanks de opmars van ’trendy’ sporten als golf, padel en fitness zijn het nog steeds ruim een miljoen mensen die deze sport beoefenen. In de regio IJmond is zelfs sprake van een nóg grotere ’tennisdichtheid’. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de vier tennisverenigingen die een relatief kleine gemeente als Heemskerk rijk is. Heemskerk telt alleen al ruim 2.000 tennissers in verenigingsverband.

Met 9 indoor-banen (tapijt) en 6 verlichte buitenbanen (kunstgras) is Sportcentrum Heemskerk één van de grootste tenniscomplexen van Noord-Holland. Het biedt onderdak aan vele soorten competities, toernooien, lessen, particuliere huurders en – in het zomerseizoen – aan tennisvereniging De Commandeurs.

Tennissen is een sport die noch aan leeftijd noch – wat Sportcentrum Heemskerk betreft – aan seizoen gebonden is, men kan er op ieder moment mee beginnen. Informeer eens, maar nog beter: probeer eens, het is de moeite waard…