Squash

Squash is een snelle racketsport die in een kleine ruimte gespeeld wordt. Iedereen kan al gauw de bal raken en richting geven en zich dan helemaal uitleven! Ieder speelt het spel op eigen niveau, met een eigen vaardigheid, inzicht en enthousiasme. Een uurtje squash vergt behoorlijk wat energie en is zeer goed voor de conditie. Alle spiergroepen krijgen flink de aandacht.

Net zoals bij tennis is het handig om eerst wat lessen te nemen. Spelregels, techniek, tactiek, slagsoorten, tips en tricks; het zijn allemaal facetten die bij dit spel komen kijken. Ze spelen een rol om deze sport goed aan te leren en goed te beheersen. Voor elk niveau is een specifieke bal beschikbaar. Beginners spelen met een snelle bal (blauw), gevorderden met een trage bal (zwart met 2 gele stippen). Meer informatie over lessen en de sport kan worden verkregen per mail: squash@sportcentrumheemskerk.nl of telefonisch op 0251 – 23 71 14.

In Sportcentrum Heemskerk zijn maar liefst 9 squashbanen die gebruikt worden door de clubleden, maar ook losse verhuur is mogelijk. In de avonduren is het verstandig om een baan vast te leggen, dan zijn de banen vaak druk bezet.

Dus wie weet…is squash een sport voor jou!